Neden böyle bir başlık seçtim? Çünkü durumu daha iyi anlatacak bir ifade yok! Gerçekten Burak Kut fena çarptı.

Neden böyle bir başlık seçtim? Çünkü durumu daha iyi anlatacak bir ifade yok! Gerçekten Burak Kut fena çarptı. Hem yeni seslerin hem izleyicinin böyle bir çarpılmaya ihtiyacı vardı.

Şimdi neresinden başlasak anlatmaya? Önce bahse konu şarkı ile ilgili kendi anımı anlatayım mı? Burak Kut 90’lı yıllarda Benimle Oynama, Bebeğim gibi şarkılarda tanındı sevildi. Dönerek şarkı söylemesi, babasının hatırası parmağına büyük gelen alyans detayı benim aklımda kalanlardan mesela.

1995 yılında farklı bir tarz ile çıktı karşımıza. Sözü kendisine ait, müziğini Feyyaz Kuruş ile birlikte yaptığı Yaşandı Bitti şarkısının da içinde olduğu bir albüm. İtiraf ediyorum, asla beğenmedim. Aklımıza bir Burak Kut vardı daha soft daha ruhumuza hitap eden şarkılardan sonra sanırım Yaşandı Bitti biraz sert geldi bana. Çevremde benim gibi düşünen çok kişi vardı. Peker Müzik imzası ile çıkmıştı ve lafını esirgemeyen ben, bir gün Zafer Peker’e siz ne yaptınız bu çocuğa dedim, bitirecek kendini dedim, olmamış dedim. Vallahi dedim billahi dedim itiraf ediyorum. Sonraları da eskisi gibi dinlemedim onu.

Gelelim O Ses Türkiye programına. Aynı gece izleyemedim, başka programım vardı. Sonra bir baktım herkes birbirine “Burak Kut performansını gördün mü?” diye soruyor.  Sosyal medyaya baktım ortalık yıkılıyor. ‘Ne yapmış olabilir ki bu kadar övgü ile bahsediliyor’ diye geçirdim içimden. Videonun tamamını bulmak da zor oldu tabii. İzleyince, dinleyince az bile övüldüğü kanaatine vardım. Üstüne bir de kendi sosyal medyasında tevazu ile teşekkür ettiğini görünce bu yazımı sadece ona ayırmak istedim.
Çok güzel bir ekip çalışması olmuş. Orkestranın muhteşem oluşu ciddi anlamda lokomotif görevi görmüş. Öyle bir orkestra ile hasta iyileşir. Dansçılara hazırlanan koreografi için aynı şeyi söyleyemem belki ama minimal danslar enerji vermişti sahneye, gençlerin enerjisi de öyle. 90’ların dans figürleri mesela ilgimi çekti. 

Ve Burak Kut; kostümü sahne tarzına çok uygundu çok beğendim. Dansları da tadına ve güzeldi bir Elvis Presley hatta bir John Travolta esti oralarda kısa bir süre. Videoyu defalarca izledim, her sahneye hakimim. Mesela şarkının başlangıcında Ezgi Mola’nın sıradan bir sahne beklentisi ile sallanıp, devamında şoka girmiş şekilde izlemesi ilgimi çekti. Ekip komple büyülenmiş gibi izledi sahnenin tamamını. Hadise’nin Gökhan’ın dizinde ritim tutması olayı da var ama burası onun yeri değil başka zaman konuşuruz o garip, anlamsız(!) hareketleri.
Tekrar şarkıya dönersek; bir canlı performans daha ne kadar iyi olabilir dedirtti bana. İlk çıktığı yıllardaki düşüncem ile bugünkü düşüncem arasında o kadar fark var ki. Şarkı aynı, solist aynı biraz teknoloji desteği ki burada yine orkestrayı kastediyorum, biraz solistin şarkıyı daha farklı yorumlaması, sahne hakimiyeti, belki de bende değişen müzik beklentisi bilemiyorum ama çok iyi olmuş, fazla iyi olmuş. 

Bir de bu kadar övgüyü nasıl karşıladığından bahsedeyim size. Öncelikle şarkılarının söz yazarlarına, bestecilerine tek tek etiketleyip teşekkür etmiş, daha sonra emeği geçen herkese. “Bebeleri pistten alalım” yorumlarına karşı verdiği cevabı çok beğendim. Olduğu gibi alıyorum buraya o cevabını: “bebeler de pistte kalmalı bence.;) kimseyi küçümseyemem,bir zamanlar ben de bebe idim çünkü..:) müziğin birleştirici ve iyileştirici gücü etrafında toplanıp, ülkemizin sanat kültür seviyesini yukarı taşımak için elimizden geleni yapalım beraberce…:)”Yaptığın işlerle, alçak gönüllü tavrınla, sevdiklerinle sevenlerinle var ol Burak Kut. Bahsedilen bebelere çok güzel bir rol model oldun. Dilerim akıllıca davranıp değerlendirmeyi başarırlar.
Sağlıcakla